woensdag 17 februari 2016

Heerlijk !!!

Heerlijk in  het zonneke en de ree dacht er hetzelfde over. Het is de moeder en de jongen die zijn nog niet gespot. Ze lag aan de rand van het bos na de middag .

S'morgens sta ik op en het eerste waar ik aan denk, wat ga ik vandaag doen, spinnen, breien, weven....
Ik heb zowat van alles al gedaan deze week.
Eerst heb ik katoen gesponnen en dat ging heel goed.

zelfgesponnen katoen
Ik ben nog aan mijn jasje bezig, daar ben ik de pas van aan't breien en dan is het klaar.





Ik had mooie wol gekocht Magic Tweed van Lang , fijne wol met naalden 2,5 te breien. Het worden polsverwarmers met pareltjes.

polsverwarmers van Ann Kingstone
Eerst breien heen en weer, want aan de pols komt een knoopje en dan verder in het rond breien.
Mijn sjaal vordert ook en is superleuk om te breien.

wingbat
En als laatste heeft mijne Jo een broekje en een sjaaltje gebreid voor zijn aap.

Er staat nog een aapje te wachten maar die heeft nog geen oogjes.


Mijn weefgetouw is ook bijna klaar om terug te weven. Mijn tapijt wacht op inspiratie en  het ander weefgetouw Dryad is aan herstelling toe. Mijn lieve Tipex(poes) heeft op de ketting gelegen en er is wat gebeurt met de heveltjes.
Op weefgetouw 3 wordt er een ketting door de heveltjes gehaald en dat wordt een sjaal.
Het vlijtig bijtje "ferme marie" heeft veel energie. Ik denk dat het komt door de toverdrank Aloë Vera, dat ik elke dag drink. Superwomen !!!

Voila, ik trek mijn fietskledij( winteroutfit) aan en samen met mijne Jo ga ik fietsen.

groetjes
ferme marie

2 opmerkingen:

  1. Amai, wanne luxe om 's morgens te kunnen denken aan welk handwerk je zal beginnen! En dan zoveel werken tegelijk bezig, waar heb ik dat nog gezien???? Het is gelukt met de kraaltjes voor je polswarmers zie ik, je sjaal wordt prachtig en dat jasje ook. En wens Jo ma proficiat met de kledij van Jacobus, knappe kerel! Misschien moet ik ook eens Aloë Vera proberen????
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o de keus zal moeilijk zijn of toch niet fijn dat er nog zoveel moois ligt om te maken

    BeantwoordenVerwijderen