maandag 5 oktober 2015

Inhaalmaneuver

Hallo allemaal,

Ferme marie is even out geweest, met ernstige rugproblemen. Vandaag neem ik de draad weer op en er wordt hier een serieuze inhaal maneuver gedaan.
Kalm aan .... en nog heel voorzichtig !!!!
Eerst begin ik met alle projecten die nog niet af zijn, maar wel al vorm gekregen hebben.
Mijn trui voor deze winter....




Het is een top down cardigan en de tweede mouw is in wording. De trui wilde ik wat langer breien en heb daarvoor zelfgesponnen polwarth gebruikt.
Er komt nog een brede sluiting aan de voorpanden.

Mijn volgend project is een sjaal. Een KAL met Wiek van der keulen..... ik sta wel al 2 weken achter, maar geen probleem. Nog een inhaal maneuver !!

Wordt gebreid met  tweed van Rowan en is super zacht.

Nog een project is een cowl  Conic van Lori versaci  . 
Je vindt ze alvast op ravelry , waar je kan genieten van nog andere projecten.


 Gisteren, zondag ben ik gestart en het is super om te breien. Je breit telkens maar met 1 kleur .

Dan nog een weefproject.... daar ben ik vandaag terug mee gestart.
Mijn keukenhanddoeken in bonte kleuren groen-geel met een speciaal patroon.


Omdat ik niet lang mag zitten wordt er veel gewandeld, al is het rond mijn tafel, rechtstaand gebreid .... 
Door de pijnlijke rug  moet ik s' nachts al eens opstaan en slaapt ik s'morgens weer wat langer en ben ik precies in mijn winterslaap gesukkeld.
Maar ik hou de moed erin. Ik geniet nog steeds van de leuke dingen om me heen.
Soms zijn ze echt grappig !!!

Ik had wol van een bonte schaap al gekamd om te kunnen kaarden, maar Harley vond het leuk om zich er helemaal in te verstoppen. Had hij niet bewogen, je had hem helemaal niet gevonden, want hij lag helemaal onder de wol.

Voila,dat was het alweer. Ik zie de zon weer door de wolken komen en ga nog even genieten aan de vijver en eet daar mijn boterhammetjes op.

groetjes
ferme marie



3 opmerkingen:

  1. wat een mooie trui pff en poes jaaaa zoek hem maar op tussen de wol grappig beest

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei! Hopelijk vind je een manier om er niet al te veel last van te hebben. Zo te zien houdt het je niet tegen om toch weer allerlei projecten op te zetten. Veel goede moed, en geniet van je werkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht al, daar scheelt iets, ofwel is ze in winterslaap gegaan (haha). Maar dit was echt niet wat ik wilde lezen Mija, rugproblemen, lastig, duurt soms lang, blijft nogal eens terugkomen, ik weet er alles van. Gelukkig ist alweer wa beter en heb je zin om een inhaalbeweging te doen, maar toch voorzichtigaan doen zenne of ge gaat het bekopen!!! Wat een toffe projecten weeral, een topdowntrui, ik durf er bijna niet aan te denken, maar topdown sokken wil ik wel eens uittesten binnenkort. Dieje col, sjiek zeg! Uw handdoeken zijn weer top, toffe kleurkes en de poes, die weet wel waar het lekker slapen is.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen