zondag 18 oktober 2015

breien en weven

 Lekker warm en de afgelopen dagen best te gebruiken.
 conic van Lori versaci gebreid door ferme marie.
Hij is voor mijn zoon K.


 Dit rolde van het weefgetouw. Een sjaal met alle soorten materialen. De  blauwe ketting was merino met zijde en inslagdraad mohair en  merino met zijde.
Zacht en weer heerlijk warm. Laat de kou maar komen.



 We gaan nog niet stilvallen want op de school handweven zijn we bezig met Tacqueté met 3 kleuren als inslag. Wat een uitdaging elke keer.
Vandaag wordt het breien aan mijn fair isle sjaal en mijn cardigan wacht op een tweede mouw.
Eerlijk gezegd de zin om buiten te gaan is er niet. De zon schijnt niet en het is vochtig en koud. Dus hobbytime !!!!!!


groetjes
ferme marie

4 opmerkingen:

  1. Wat een grappig effect geeft de conic!
    De geweven sjaal is voor mij (als leek) weer een waar kunststuk. Als ik dan ook nog lees over een inslag met 3 kleuren.... dan kan ik alleen maar geduldig wachten tot ik weer een foto zie verschijnen om te bewonderen. Het is vast heel leuk om op school deze techniek te delen.
    Ja, het is inderdaad heerlijk weer om verder te breien aan de Sampler en een tweede mouw is sowieso handig in dit herfstseizoen :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. weer mooie projecten. En je bent terug 'vollen bak' aan de slag, zie ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige col, ik dacht dat je hem gebreid had ipv geweven en dan die sjaal met 3 kleuren, wow, echt wel mooi en altijd iets nieuws, leuk! En als het weer zo grijs is, dan is het perfect om te hobbyen, lekker warm binnen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen