maandag 19 januari 2015

gekke dingen breien

Daar hou ik dus ook van, kleine gekke dingen breien.
Dat is nummer 1.
crazy cat
Het patroontje vond ik natuurlijk op ravelry en noemde splat cat van Cheezombie.
Ze maakte nog grappige dingen , en van restjes wol of katoen is het leuk om te maken.

Gisteren zondag.... vogelteldag, dan moet er geteld worden en tussenin brei ik.
Maar wie telt er ook mee....
Wat zouden die allemaal denken......
Ik maakte toch een paar foto's van gasten die 1 keer per dag komen eten.
bosduif
spreeuwen
Ik heb 1 bosduif die elke dag komt eten en 6 spreeuwen, buiten al de rest dat komt eten, mussen, koolmeesjes, pimpelmees, vinken, groenlingen, Turkse tortel, roodborstjes..... soms, af en toe een ijsvogel.

En dan breide ik nummer 2:
acorn en oakleaf
Schattig en snel klaar!!!!

Eigenlijk heb ik nog 2 projecten op de pennen staan.
Voor mijne Jo, een trui met zelfgesponnen wol van texelaar en geverfd, hebridean en manx loaghtan.

trui voor mijne Jo
en het volgende project is voor L. een paar sokken met allemaal restjes sokkenwol.

Goed bezig, en eigenlijk vandaag heb ik zin in naaien. Ik heb al een tijdje wat stofjes klaar gelegd en misschien wordt dat de uitdaging van vandaag.
Er ligt sneeuw en dat vind ik zalig als ik dat lekker achter het venster kan bekijken.

groetjes
ferme marie

3 opmerkingen:

  1. Mooie dingen weer en , lekker actief ,groet marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blogje! ik haak graag, en zo kom ik haakblogjes tegen....ik zag u via andere haaksters en vind leuk om meer te gaan bezoeken...liefs ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke dingetjes heb je weer gemaakt! Die kat is echt de max, ook de acorn met blad is echt knap! Je poezen hebben zin in de vogels lijkt me of vergis ik me? Mijn poezen bekijken de vogels ook altijd met grote interesse. De trui van uwe Jo wordt zeker een aangename om dragen, leuke kleurtjes ook en die sokken hebben ook een tof patroontje, al zijn het overschotjes. En als je zin hebt om te naaien, dan doe je dat toch gewoon!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen