maandag 29 december 2014

Tussen kerst en het nieuwe jaar !!!

Ik vind het de fantastische periode om een jaar af te sluiten. Je denkt na wat je nog allemaal wil doen en wat je zeker wil doen in 2015.
Het is ook de tijd om je vergeten zaken af te handelen of in te halen.
Ik gebruik deze periode om rustig te genieten van mijn hobby's.
Zo heb ik dit weekend mijn gekamde wol van blauwe texelaar en shetland gesponnen.

Dan volgde soay wol en nu ben ik bezig aan polwarth met zijde.
soay

polwarth met zijde
Heerlijk !!!!

Onder de kerstboom lag er een mooi kadoo, een paraplu, neen, geen gewone.

en nog vele andere leuke kadootjes
misschien is het oudbollig, maar ik draag in de keuken een schort .
en mijne Jo kreeg ook eentje...

Nu ik toch bij mijne Jo beland ben, toch even iets laten zien.
Dit heeft hij voor mij gebreid.
Hij gebruikte verschillende wolsoorten door elkaar, vlaams schaap, ardeense voskop, swifter. Hij spon zelf de wol en breide deze prachtige sjaal.


en aan dit is hij bezig... spannend !!!!



Breien:
Met deze wol

breide ik een mooie muts
Een ravelry patroon : amy's hat van Bully Woolies.
Warme muts, die ik nu best kan gebruiken.

Dat het leven hard kan zijn, dat heb ik zaterdag mee gemaakt.
In onze bos zitten 2 jonge reeen. Toen kwamen opeens zaterdag de jagers en joegen de reeen uit het bos. Omdat ze bij ons niet mogen jagen, was dit voor mij hartverscheurend. Die dag zijn er veel schoten gehoord.
Gisteren had het dus gesneeuwd en de zon scheen zo mooi. Ik weet dat de reeen in de namiddag langs onze kant van het bos komen eten.
Eén jonge ree is er nog te zien. Ze genoot van het zonneke en ik  was blij van haar te zien.
Hartverscheurend !!!!!


groetjes
ferme marie





3 opmerkingen:

  1. Oh die vreselijke jagers bah ,blij dat ik vega ben .
    Maar wat een mooie dingen en die man ,knap hoor en zo leuk ,heerlijk die creatieve mannen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uwe Jo zet reuzenpassen in het ontdekken van brei-technieken. Ik denk dat ik al 20 jaar breide toen ik voor het eerst een kanten sjaal breide...
    En inderdaad, deze periode van het jaar is ideaal om af te werken en vooruit te kijken naar het nieuwe jaar. Ik wens je dan ook een rijk 2015 gevuld met uitdagende handwerkervaringen en -projecten en aangenaam gezelschap van vrienden en familie. En vooral een goede gezondheid om van dat alles te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, tof die schorten die jullie kregen, ook ik draag nog altijd schorten (lekker ouderwets want ik smos mij altijd vol anders). Uwe wol is superchique, ik ben er sjaloes op ;-) en nog meer op uwe Jo! Amai zeg, zone chique sjaal datieje voor u breide, kan of mag je vertellen vanwaar het patroon komt? Ik vind hem prachtig, zoiets wil ik ook!!!! En wat hij nu begon, een superuitdaging, ben benieuwd. Ook de muts is zo mooi, zowel van kleur als van patroon. Nog veel handwerkplezier in 2015 voor jullie allebei en goede gezondheid!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen