zaterdag 1 november 2014

de Jo zijn sokken en Ikat weven

Ik val weer met de deur in huis. Mijne Jo zijn sokken zijn af. Hij heeft er echt aan gezwoegd. Veel steken waren weggeglipt en terug gevonden, maar uiteindelijk zonder fouten afgewerkt.
Zeg nu zelf.....hij is de beste





Deze week hadden we geen weefles maar er moest toch even theorie in praktijk omgezet worden. Ik heb een ketting geschoren , katoen, en Ikat afgebonden en dan geverfd. Het uiteindelijke kleur werd okergeel en omdat het een herfstkleur moest worden is dat prima gelukt.
Ik had nog roestbruine katoen liggen. Daar heb ik ook nog een ketting van geschoren zodat het een mooi geheel werd.


Woensdag geverfd en donderdag op het weefgetouw gezet en vandaag af !!!
Het is een loper geworden voor op mijn kast 2.10 meter lang en 24 cm breed.

Ikat weven
Nu volgt een volgende uitdaging en dat is indigoverven.

Het zonneke schijnt en ik ga ervan genieten, groetjes

ferme marie

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie loper en wat snel is hij klaar! Heb je daar dag en nacht aan gewerkt of hebben Jo en jij om de beurt gewerkt? Jo zijn sokken zijn prachtig, knap hoor in dat moeilijke patroon! Nu kan hij er lekker van genieten. Ik moest wel even glimlachen de tweede foto van de sokken, toen moest het model wel even in een moeilijke houding verkeren denk ik :-)
    Groetjes weer en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou dat zijn schone sokken geworden ja die jo van jouw kan er wat van , maar die loper echt heel prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoals altijd weer prachtig. En mijn Complimenten voor Jo, zijn sokken worden steeds moeilijker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, uwe Jo zijn sokken daar moogde fier op zijn! Da zijn echte kunstwerkjes! En uw weefproject is echt wel heel mooi geworden, zone schone loper voor op de kast, da zie ik ook wel zitten :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen