maandag 17 november 2014

Breien voor een kraamkadoo

Babyspulletjes breien is toch zo leuk. Het is snel klaar en patronen in overvloed.
Ik ben gek van de patronen van jorid-linvik . Het is een Noorse ontwerpster en haar patronen zijn ook in het engels, maar dit patroontje was gewoon in het noors. Omdat sokken breien voor mij geen geheimen heeft, was het heel leuk om te maken.


Sokkenwol van Regia 4 draads  gebruikte ik voor deze sokjes, wit, zwart en groen en een restje roos. Voor de toekomstige ouders zijn het heel toepasselijke sokjes. Nu nog rubberen laarsjes vinden, dat zou een prachtig kadoo zijn.

Als je niet weet of het een jongen of een meisje gaat worden, dan maar een mutsje breien in een neutrale kleur.


Het patroon garter ear flap hat  van The Purl Bee.
Merino+ superwash en naalden 5 was het zo gepiept.

Hop naar de volgende uitdaging want volgende maand staat er nog een geboorte op de lijst .

groetjes
ferme marie



3 opmerkingen:

  1. Wat een lief mutsje en wat een geweldige sokjes! Oh rubber laarsjes erbij en we zien de nieuwe wereldburger in gedachten al door de weilanden lopen ;-)
    jorid-linvik kende ik nog niet, ik heb gelijk de link bekeken,wat een leuke patronen, dank voor de tip!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke sokjes en mutsje. Hierop 't werk zijn ook nog 4 babies op komst, ik zal ook in gang moeten schieten. Een mutsje wordt altijd geapprecieerd heb ik ondervonden.

    BeantwoordenVerwijderen