woensdag 18 juni 2014

Vermoeidheid slaat toe !!!

Ja, het schooljaar zit er bijna op en de vermoeidheid slaat toe.
Je kunt het niet geloven maar ik neem mijn opleiding weven heel serieus.
Zo serieus dat ik even struikelde over een 0/5 voor kritische commentaar. Het was een klein onderdeel van onze presentatie waar ferme marie, gewoon overgekeken had. Ik had  geen commentaar gegeven over mijn stalen die ik geweven had.
Natuurlijk hoort dat erbij, maar ja. Hier thuis hebben ze met mij gelachen dat ik steigerde als een paard omdat ik geen nul kon dulden . De volgende dag was het nog niet over. Het is de vermoeidheid en dan mijn aard....als ik aan iets begin dan ga ik er ook helemaal voor.
En dan haalde ik  82 % voor de module keper.
 Al mijn stalen van keperbinding:


Nu ben ik ijverig bezig met de module combinatie van eenvoudige bindingen. Tegen vrijdag moet alles klaar zijn. En nu gaan we niets vergeten!!!
Het zijn veel minder stalen, maar heel leuke ontwerpen.

Vandaag rolde er letterlijk mijn M&O ontwerp van mijn weefgetouw. De ketting heb ik bijna tot op het laatste opgeweven.
Een gedeelte is een dekentje.
Prachtig!!!
Omdat mijn ketting nog niet op was, met een andere draad verder gedaan.
Ik smelt ervan.

Gisteren nog eens gaan werken in de wolwinkel en nog even gehamsterd.
Mijn roze fase is nog niet voorbij blijkbaar.
Mooie combinatie !!!

Nu nog een mooi patroon ontwerpen en dan zijn we vertrokken.
Ondertussen wordt er hier wol gewassen, gekamd en gesponnen. Het staat niet stil.
Soms heb ik spijt dat ik moet gaan slapen.

Dat was weer lang geleden dat ik nog eens blogde.
Maar ik ben bijna aan vakantie toe en dan ga ik energie opdoen voor het volgende schooljaar. Fietsen staat als nummer 1 op mijn programma.

groetjes
Ferme marie




3 opmerkingen:

  1. Amai zeg, jij hebt echt wel heeeel veeel gemaakt, een mens staat er soms niet bij stil en je doet maar. Leuk om alles zo samen op de foto te zien! en een nul, daar zou ik het ook moeilijk mee hebben, zeker als je je zo inzet. Eigenlijk zouden we eens moeten afspreken, dat moet dit jaar toch eens lukken, ik wil je wel graag eens persoonlijk leren kennen :-) Je hebt goede voorraad ingeslagen, verleidelijk, als je in een wolwinkel werkt :-) zou ik slecht aan kunnen weerstaan...
    En dat je spijt hebt dat je moet gaan slapen, dat heb ik ook regelmatig voor, er is zoveel te doen, te proberen, uit te zoeken, dat je uren tekort hebt!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van mij krijg je een 10 met een griffel ,echt geweldig wat jij allemaal maakt en doet ,dus niet kniessen over een lager puntje dat hoort er bij hoor .....ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachige weefwerken maak je!!! Vooral de roze met gele. Nog even de laatste loodjes en dan heeeeeel erg gaan genieten van je vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen