donderdag 26 juni 2014

Spinnen en weven

Voila, schoolvakantie en zeker verdient. Ik haalde 89 % op de module combinatie van eenvoudige bindingen. Goed gedaan, fier als een gieter en blij dat het vakantie is.

Opruimen en alles een plaatsje geven en dan komen er ander dingen naar boven. Zo vond ik nog een doos met mooie wol vanuit Denemarken.
Ik zag al direct wat ik daar mee ging doen. Een ketting scheren en een rietnummer 5, een ontwerp van een gelijkzijdige keper 2/2 en daar gaan we. Het is een versierde kraanoog geworden.

Ik ging eigenlijk het gras maaien , maar weven ging even voor.

Voor inslag neem ik zelfgesponnen wol. Fantastisch !!!
Het ontwerp is 65 cm breed en het ziet er goed uit. Je kan ontwerpen zoveel je wil, maar het uiteindelijk resultaat zie je maar als je weeft.

Nu ga ik eerst eten want mijn buikje grommelt. Ik was al om 6 u. uit de veren om.....te weven natuurlijk.

doei
ferme marie

2 opmerkingen:

  1. Weer prachtig ,vooral ook de kleuren zo,en ja soms wil ik of meestal eigelijk het liefst met hobbys bezig ,ken het gevoel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat met dat hoge resultaat! Je bent een vlijtige leerlinge! En helemaal in de ban van het weven :-) maar je bent weer iets heel mooi aan het weven, dit zie ik echt wel heel graag! Prachtige kleurtjes wol!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen