donderdag 16 mei 2013

't vienger oetje en school 1920

Regen en regen, motregen, zachte regen, weinig of geen wind....allé regen !!!!

Toch stonden er 2 dingen op ons programma, 't vienger oetje en de burghse schoole.
't Vienger oetje is een schattig, piepklein winkeltje  in Haamstede waar ik direct verliefd op was.
Een lieve dame die vertelde dat ze al 25 jaar het winkeltje heeft en  ze wil er graag nog zoveel bij doen. Breipriemen, wol, naaigerief, stofjes enz...
Klein , maar je vindt er alles..
Ik kocht haakkatoen, met een heel mooie wikkel.


Dan naar de brughse schoole, een authentieke school van de negentiende eeuw.
handwerk

de schoole
Toch weer tof om te zien, hoe vlug het allemaal gaat. Als ik in het eerste leerjaar zat, (7 jaar was ik ), dan schreef ik ook nog op een lei met een griffel. Dan kwam de pen met inkt en blauwe vingers en de stylo.
Breien voor handwerk daar was ik een kei in. Ik leerde al snel van mijn moeder sokken breien op van die 4 lange naalden. Nu breien we op korte naalden van bamboe of rozenhout.
Het is tof om dat allemaal te zien, het was de moeite waard.

Dan door de regen weer naar ons vakantiestulpje waar mijn vodka rose op mij lag te wachten.
Het gaat vooruit. Ik ben aan het ajourpatroon begonnen.

vodka rose
Als het nog lang regent zal ik mijn vodka rose kunnen aandoen bij de eerste zonnige dagen.

Morgen naar the dutch cottage!!!!!

groetjes
ferme marie

3 opmerkingen:

  1. Leuk je week zo mee te lezen!
    Groeten en geniet nog!
    De Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben hartstikke benieuwd ,heb haar recepten gebruikt met wolverven van de site resultaat heb je gezien

    BeantwoordenVerwijderen