woensdag 15 mei 2013

Quessant schaapjes !!!

Wat een heerlijke dag, met veel zon en ook nog veel wind.
We vlogen als het ware met de fiets tot in Ouddorp. Met windkracht 6 was het werkelijk vliegen zonder zweten.
Maar terug komen was heel wat anders.

een kiekje aan zee in Goeree-overflakee
Ouddorp is een mooi dorp, dat ook wat winkels heeft o.a een handwerkwinkel waar Ferme marie niet voorbij kon gaan.
Jorbeau kreatief...een mooie winkel waar je terecht kan voor breien, patchwork, haken enz...
Ik kocht er dit..
breivork of  lucet
De breivork kwam ik al verschillende malen tegen op blogs, maar ik ben nogal freak als het gaat over iets dat al heel oud is.
De breivork kwam ik tegen bij het Ziggense demervolk. Het werd al gebruikt door de vikingen en het werd gebruikt om koord of veters te maken.
Dus nu is ferme marie in het bezit van een breivork.
Wat kocht ik nog ...
knoop ster
Nu ga ik morgen naar het vingerhoedje in Burgh haamstede om katoen te kopen om veters te maken.
Ferme marie is weer blij met haar vondsten.

wat een schattig schaap...Quessant schaap
 We waren al bijna terug aan ons vakantiestulpje toen we schaapgemekker hoorden.

lammetjes
Zo klein en schattig !!!
Als er een schaapsoort bij mij past dan is het wel dit ras. Het is klein en levert veel wol.  Ha, ha !!!! geloof niet dan mijne Jo akkoord gaat !!!

sproetenbakkes!!!!
Elke keer als ik in Zeeland ben en ik fiets dan heb ik direct sproeten....en geen klein beetje. Maar het siert mij...en als scheldnaam als kind was sproetenbakkes...
Ik vond het helemaal niet erg...en nu nog niet.

Voila, tot morgen
sproetige marie

2 opmerkingen:

  1. .... Een van de 7 schoonheden zei mijn moeder altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals mijn zus hierboven al zei een van de 7 schoonheden ,ik ben roodharig dus ook een sproetekoppie heerlijk toch.en die schaapjes zo leuk .en ouddorp daar heeft mijn andere zus een huisje, jullie genieten zie ik

    BeantwoordenVerwijderen