maandag 29 april 2013

Rabarber tijd


Ik ben al jaren fan van stevia. Vroeger  ( de jaren 90) als het op de markt kwam als poeder van de blaadjes, of de blaadjes rechtstreeks van de plant, gebuikte ik het om pudding te zoeten, in melk, cake. Mijn kinderen vonden het apart maar waren het snel gewoon.
Er stond steeds een plantje op mijn vensterbank.

stevia
 Nu is stevia volop te koop in de winkels in allerlei vormen, vloeistof, klontjes, poeder en wordt het gebruik gemakkelijker.

Je ziet al waar ik naartoe ga. Rabarber- appelmoes met stevia, gewoon lekker.
Je neemt 2 stelen rabarber en 2 appels. Je snijdt alles in stukjes. Een beetje water op de bodem en aan de kook brengen.
Als het kookt, het vuur uitdraaien en gewoon laten afkoelen met deksel op de kookpot.
Proeven en zoeten met een  1 theelepel stevia.
Je kan het gebruiken als boterhambeleg of als dessert en het is een lekker en caloriearm (0 punten).

rabarber-appelmoes

Smakelijk !!!

groetjes
ferme marie


1 opmerking:

  1. Hmm lekker! Ik doe rabarber altijd in een vacuumpot, want ik maak altijd teveel!
    Groet De Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen