zondag 7 april 2013

Granny square 2.


Nadat mijn square af was, had ik spijt en ik wilde nog even doorgaan.
Ik ben naar het vlijtig bijtje geweest en mijn oog viel op de wol van Lopi. Het waren de kleurtjes die mij deed smelten , voor een tweede granny te maken.

Einband van Lopi
Deze keer een driehoeksjaal voor over mijn schouders te gooien, als ik koud heb. Voor mijn benen heb ik al eentje. Haaknaald 2,5.
granny square driehoeksjaal
Wat kocht ik nog?  Dat is zpaghetti. Eerst wilde ik een mand voor de poezen maken, maar een badkamermatje leek mij veel beter. Haaknaald 12.
badkamermatje in zpaghetti
Dus je ziet ik ben toch niet helemaal stil gevallen.

Het thuisfront:
Vandaag, een mooie stralende dag. Ik heb een ganse dag in de tuin bezig geweest. Al was het niet simpel met één hand .
Ik heb mijn afrikaantjes uitgeplant en mijn zonnebloemen en wat bloembolletjes geplant.
De rest van de dag , gewoon genoten van het zonneke, met de spelende Pixel en Tipex.
Het is al 2 dagen spannend in het konijnenhok voor de poezen. Ik had gisterenavond brood gebracht bij de konijnen en één stukje was naast hun bord gevallen.
Een piepklein muisje was van  het brood aan't eten, vanuit een speeltje tussen de plank . Het was grappig om te zien. Maar onze poesjes hadden dit ook gezien en hun interesse ging niet naar het brood.
Ze konden er niet aan en ze hebben uren bezig geweest om het het hok van buiten te testen of ze nergens binnen geraakten.
Vandaag hetzelfde en dat is heel leuk om alles bezig te zien.

Hier vliegt sinds enkele weken een ooievaar rond. Vandaag is hij bij ons in de tuin een tak komen halen voor een nest waarschijnlijk. Alleen weet ik niet waar het nest wel mag zijn , ik kijk uit.

Onze Harley, onze zwarte kater, is ziek en ik maak mij echt zorgen. Hij eet niet en drinkt niet, alleen slapen en heel treurig kijken. Tipex kan hem niet opvrolijken en dat is zijn beste maatje.
Morgen  dus eerst naar de dokter, en hopen dat het niet erg is.

Morgen geven ze terug een mooie dag en dat stemt iedereen goed.

groetjes
ferme marie

3 opmerkingen:

  1. Mooi je Granny en ja dat is heerlijk om te doen ik ben ook weer aan het haken ,en aan vilten
    Wat een vrolijkheid die twee poesen ,misschien valt het mee met Harley sterkte gr marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie kleuren voor een granny.
    Succes met het maken.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En hoe is het met de poes? Gewoon een griepje of erger?
    Groet van De Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen