donderdag 14 maart 2013

Sneeuwverven !!!

Wat heeft ze nu weer zitten doen ????
Maar er zijn er velen die het voor mij gedaan hebben , dus ook proberen.
Ik heb dus wol in water en azijn gezet, en een wit laken in een soda oplossing gezet, de avond ervoor.
Deze morgen wol in een sloop centrifugeren en het laken idem. Ik heb het niet laten drogen en niet uitgespoeld.

Wol en katoen, apart in een groot vergiet gedaan en boven een emmer gezet.
Dan sneeuw erop, verfpoeder erop gestrooid en terug sneeuw erop een goed aangeduwd.

In mijn garage gezet en na 4 uur zag het er zo uit.
sneeuwverven
 Gewacht tot alle sneeuw weg was en het duurde bijna een ganse dag in mijn garage.
De wol was mooi gekleurd, maar ik had mijn twijfels of de kleur goed ging fixeren.
Ik heb de wol in folie gerold en gestoomd in een ketel. Een kwestie van veilig spelen.


De katoen was helemaal oké. Kijk maar...
sneeuwverven  katoen
Deze lappen katoen hangen te drogen. Morgen uitspoelen en als het gelukt is, heb ik mooie batik stof.

Martha kwam op bezoek en toonde mij een mooie omslagdoek die ze haakte uit mijn zelfgesponnen wol.
Het patroon komt van Drops " Fire" gehaakte omslagdoek van Verdi.
Hij is zalig en groot genoeg om achteraan op de rug vast te maken.
Martha...dat is geslaagd, proficiat !!!!
 Ze zal er lekker warm mee hebben.

Ah, ik zou het nog vergeten, mijn gips is eraf....maar....nu draag ik een brace die ik alleen mag uitdoen om mij te wassen en mijn oefeningen te doen.

Mijn pols, hand, duim is nog heel erg opgezwollen, maar het komt allemaal oké
Dus...nog niet breien....maar ik verveel mij nog niet !!!!

groetjes
Ferme marie

3 opmerkingen: