woensdag 12 december 2012

Het spinnewiel Julia is gearriveerd !!!

12 by fermemarie

Joepie, kijk maar, mijn Louet D10 heeft een zusje gekregen " Julia".
Oh, wat was ik echt verrast dat het deze middag onder mijn kerstboom stond. Want ja, daar had mijne Jo het gezet.
We hadden gepland om kerstinkopen te gaan doen, maar ik heb toch eerst Julia in elkaar gezet.
Er zat ook nog een verrassing in de doos, lontwol van blue faced leicester, frisse mooie kleuren zo kan ik direct beginnen spinnen, want mijn vingers jeuken. 
Dan zat er ook nog een zakje lavendel in, wat rook dat lekker. Het ruikt naar de franse zon. Het zakje heb ik tussen mijn zelfgebreide sokken gestoken. Dus morgenvroeg ruik ik de lavendel als mijn schuif open gaat. Hmmm...heerlijk.
Ik ben superblij, dank je ,wolnuts, spinmaatje uit Groningen.

groetjes
Ferme marie

    

5 opmerkingen:

  1. gij kuntdat dus nog echt!
    dat vind ik nu echt knap
    echt nen ambacht of ne stiel!
    ik droomde er vroeger (nu misschien nog wel een beetje ) van om later als ik met pensioen ben in Bokrijk in zo'n huisje te zitten spinnen elke dag
    maar gij kunt dat dus echt!
    hoedje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je Julia!Ik heb haar al een paar jaar in mijn bezit en ben er nog steeds erg gelukkig mee.Het is een echt juweel!
    Groet,
    Marrie-Jette.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me ook wel super twee pedalen heb het op de dag van de wol geprobeerd echt goed ging dat

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel plezier en ik ben benieuwd naar je eerste draadjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat fijn een nieuw spinnewiel. Ik spin op een oud spinnewiel en soms op de ashford traditionel (heeft kleine spoelen vind ik jammer) ben aan het sparen voor een nieuwe dus kleingeld en elk verkochte streng gaat in een potje. Zit alleen nog even te twijfelen welk merk en type het word. Ik vind de kromski ook mooi (ook de prijs).
    Dus nog maar even doorsparen en rondkijken en uitproberen welke het gaat worden.
    Veel spinplezier met je nieuwe wieltje.

    BeantwoordenVerwijderen