zaterdag 11 augustus 2012

vacht vilten en Alpaca

Wat een prachtige dag vandaag!!
Het zonneke was van de partij. Ik ben uitgeslapen opgestaan en bruiste van energie.

Na de huishoudelijke taken stak ik van wal en ik ben alleen thuis dus....
Eerst naar Diepenbeek, want daar had N. haar babyalpaca's geschoren.
Na een leuke babbel reed ik met een big smile huiswaarts met 3 zakken alpacawol.
wit, zwart en abrikoos
Nu heb ik echte mooie alpacawol op de kop getikt. Ik merkte heel veel verschil met de eerste Alpaca die ik kreeg, die was stugger.

De abrikoos die zag er helemaal niet vuil uit maar uit elke zak wat alpaca genomen en toch even wassen.





en dan drogen...

Ik doe dat graag dat wassen en plodderen met de wol.

Soms denk ik dat ik te laat geboren ben.
Moest ik nu 200 jaar vroeger geboren zijn, wel ik zou met een ezel rondrijden.
Ik hou van ezels al heb ik er  geen.
Ik zou spinnen en breien om de kost te verdienen.
Veel kinderen om mij heen......
Alleen...ze zouden mij op de brandstapel zetten voor hekserij....omdat ik veel met kruiden bezig ben, dat is minder maar ik ben een goede heks.
Ja, soms droom ik er van, weg uit het drukke leven.

Wat heb ik nog gedaan buiten dromen..
ik heb een hebridean vacht gevild, maar het was heel vuil en ik had er enorm veel werk aan. Maar het is naar mijn normen gelukt en hij ligt te drogen.
Morgen een foto.





Ik heb de abrikoos alpaca gekaard en die is inderdaad veel fijner dan de witte van vorige keer.
Al doende leert men..

puurnatuur polverwarmer
Mijn eerste polsverwarmer is af en nu hop, hop, hop naar de tweede.

Voila, mijn zaterdag zit erop. Ik heb gewerkt tot 21u. en ben mijn zaterdag aan't vieren mijn een fris glaasje witte wijn.
tot morgen
Ferme marie

3 opmerkingen:

  1. Wat prachtig die drie kleuren alpca vachten. Veel werk maar je hebt dan ook wat. Je polswarmer is mooi! Leuk patroon en mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jee joh wat een prachtige vachten ,ben zelf bezig geweest met een texelsschapenvacht ik heb mijn vacht voor het eerst in de wasmachine gewassen en dat ging super ,eerst met een klein beetje geprobeerd,Koud wol programma
    Nu aan het kaarden en tussendoor ook aan het spinnen ,wil wel met je mee 200 jaar terug we zouden het wel redden ook zonder die wasmachine ,veel plezier ben benieuwd wat je er van maakt,polswarmers ook super trouwens Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooohhh, wat weer mooi. En je hebt nog een hele vrije week voor je. Geniet er van, je hebt het verdient!

      Verwijderen