zondag 19 augustus 2012

35°C en spinnen in de schaduw

Hey allemaal, het weekend zit er weer bijna op.
De eerste wolken zijn zichbaar en de zon heeft alleen haar warmte achter gelaten. Onder de bomen nu nog 32°C om 17u., Warm!!!!!
Maar ik heb niet stilgezeten, of toch op mijn stoel om te spinnen.
Ik heb witte alpaca en abrikoos gesponnen. Het ging supersnel ,ook doordat de alpaca goed gekaard was.

witte en abrikoos alpaca
 De alpaca die ik eerst had en die ik uitgedeeld had aan L. en J. en die ik gesponnen had is van een heel andere structuur. Ik merk dat deze heel fijn is en zacht om te spinnen en dat het de goede soort is.

Wat heb ik nog gedaan, gevild. Mijn doelloze schapenwol is opgevild.

Ik heb gevild met de hand

natvilten
en gevild in de wasmachine:

vilten in de wasmachine
Ferme marie moet alles eens uitproberen.
Wat vind ik het mooiste en het leukste, dat is met de handen natvilten.

Ik ga nog genieten samen met mijne Jo van de ondergaande zon en hopelijk koelt het wat af.

doei
ferme marie

3 opmerkingen:

  1. Ja heerlijk hè dat spinnen ,en zo n goed idee om met de resten te vilten ben ook al een zakje aan het maken daar voor heb alweer allerlei ideeën ,maar ook door jouw wat een goede inspirator hi hi ,je ziet het wel weer langskomen ,geniet van de avond en je wol ziet er schitterend uit Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke bloemetjes heb je gevild! Ach alles wat je maakt is prachtig. Wat kunnen we er vangenieten, he

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, stilzitten staat niet in je woordenboek! Ook niet bij deze temperaturen... ik vond je vorige post heel grappig, ik zag jou ih donker buiten ijverig voortdoen met vilten. De resultaten zijn ook prachtig, doe zo voort. En ga je in je schapendeken ook een paar lama's (alpaca's) verwerken?

      Verwijderen