woensdag 23 mei 2012

zon-energie !!

Hier gebeurd precies niet veel maar de zon schijnt. De zon geeft mij veel energie en ik ben dus altijd met iets bezig. Zit ik niet in de groententuin of bij mijn beestjes, dan ben ik aan't spinnen.

Maandag was onze eerste spinavond, van ons spingroepje in Oud-Heverlee. Het was een heel fijne avond. Ik heb een hele klos zwartbles gesponnen. AA had iets mee en we waren één en al oor...naaldbinding. Het is een heel oude techniek die door de vikingen gedaan werd. Het ziet eruit als gebreid-gehaakt maar het wordt gemaakt met een houten naald en wol.
naaldbinding
Daar komt nog een vervolg op.
Wat heb ik nog gedaan? Ik heb een pannenlap gemaakt in wafel structuur. Ik vond het bij Karin aan de haak. Een leuk tussendoortje , gedaan tijdens mijn middagpauze op mijn werk.
wafel pannenlap
Als het warm weer is,  grijp ik, toch gemakkelijk naar haakkatoen.
gehaakte hartjes als sleutelhangertje
Ook gevonden bij Karin aan de haak.

Vandaag nog een klos zwartbles gesponnen en getwijnd. Gisteren een klos rode wol gesponnen en navajo twijnen geprobeerd. Van 1 draad twijn je dan 3 ply. Het is mij gelukt en de draad ziet er mooi uit.

1 opmerking:

  1. Ik ben toch wel heel erg benieuwd naar die techniek. Het ziet er fantastisch uit. Van afstand lijkt het gehaakt, maar als ik de foto aanklik en hem dichterbij zie, denk ik dat is "vikingen-werk"... Nee, Mija, zonder gekheid, ik ben, zodra je uitleg geeft, één en al oor. Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen