zaterdag 26 februari 2011

Naaien

De afgelopen week had ik  patronen besteld bij Farbenmix. Vrijdag zaten ze al in de bus. Een weekend naaien zat erin.
Eerst heb ik voor mij een rokje gemaakt. Het patroon gevonden in de Knip van Mei 2010. Na het werk, vrijdag, recht naar de stoffenwinkel Limbutex in Aarschot. Het is nu woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag open en de winkel is niet meer in de kelder van de gordijnenwinkel maar ook boven.
rokje knip mei 2010
Ik kocht dus een stofje voor een rokje. Het is al af. Patroon zat goed niets aan moeten veranderen .
Mijn volgend project is ... ik zal al iets laten zien maar het is een verjaardagskadootje. Het is hartstikke leuk om te maken en is veel prulletjes opnaaien enz... Bij Farbenmix gekocht ttz het patroon.

labels ferme marie
Ook nog labeltjes gemaakt op keperband met transfereerpapier.

Wat ik nog allemaal denk te doen dit weekend is natuurlijk veel te veel voor 1 weekend. Maar ik probeer: bloempjes maken met hexagoontjes en mijn sokken verder af breien want ik ben maar een paar cm. verwijdert van de teen.

Ik heb ook 1 boek besteld over afgaans breiwerk. Het doel is mijn overschotten van wol op te gebruiken want het zijn ondertussen al  3 grote dozen geworden.

Ons L.kleine wereld is pinguins aan't breien en ik ben benieuwd. Ze had een breiwinkel gevonden waar ze mooie wol kocht http://www.laine-et-tricot.com/.
De phildar in Nantes is niet meer.

Ondertussen gaan we naar de lente maar voor mij mag hij komen. Mijn artritis speelt serieus op, mijn vingers doen pijn, pijn in mijn  enkels, mijn knieen doen raar. Maar één troost, als ik bezig ben voel ik niets of bijna niets maar als ik niets doe dan begint alles te zeuren. Dus besluit: bezig blijven zo goed als het kan.

doei

1 opmerking:

  1. jou kennende blijf je bezig. Maar een beetje zon mag er nu wel doorkomen hé?

    groetjes

    Dominique

    BeantwoordenVerwijderen